Solovyova

Linköpings halvmaran - mitt första lopp

Hade en seg vecka innan så kände mig inte helt på topp igår. Men vaknade imorse laddad inför min första tävling, ser de mest som en lopp än tävling. 

Härlig uppladdning på moronen och nervös väl på startlinjen. Har kommit underfund med vad som funkar och äta dagen innan och samma dag. Körde en enkel men större portion av köttfärssås, ri sallads uppladdning kvällen innan, en shot av krossade linfrön och massor vatten. Denna gång drack jag även smoothie som efterrätt, men inget och rekommendera då det blev tungt i magen av all yoghurt..På morgonen blev det mina specialmackor 2h innan loppet, hör av er om ni vill veta exakt vad det var..vatten och sportdryck halvtimmen innan. 

Körde en lung start där många körde om mig. Ju längre i loppet vi kom kände jag kraften av att utmana mig och springa om allt fler. På slutet var det jag som körde om en efter en, vilket gav mig en kärlig energi kick om att klara loppet under mitt utsatta mål. 

Tyngst var det 15km då min fot började göra riktigt ont, ilade och kändes som jag trampat fel. Tungt var det också i alla uppförsbackar som gjorde att mjölksyran verkligen tog kål på bena. 

Tog igen i alla nerförsbackar och plan mark då jag försökte och öka i olika ertapper. Den sista kilometern va tungt men jag körde slut på sista energin och körde om alla framför mig in i mål i famn på min pojkvän. 

Tiden blev 02:01:49. Jag är jätte nöjd för att vara mitt första lopp. Hade så klart önskat komma under 2h men behöver testa ett nytt taktisk upplägg för när jag ska öka och håll i. 

Nu några timmar senare känns de så tungt i bena och foten pulserar, trots smärtan känner jag mig så stolt och nöjd över att ha uppnått mitt första delmål. 

Redo för kommande intervaller och flera ånga lopp för och klara maran i september. 

Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.