Den 16 december 2020 lanserade vi en ny design och ett helt nytt upplägg på våra sajter.
Det innebär att alla funktioner från Skid, Tri, Cykl och Svettig nu ryms här på Jogg. Läs mer här!

Rapport från Midnattsloppet 2020

Senast jag skrev så sade jag att vädret inte såg så lovande ut men det blev mkt svalare än den ursprungliga prognosen så jag bestämde mig för att springa idag (lördag) ändå. När jag startade kl 22:45 så var det 16 grader, vilket är aningen för varmt men inte outhärdligt.

Hade läst alla instruktioner om hur man skulle göra med appen men likförbannat så krånglade den ändå! Efter jag tryckt på starta tracking så kördes nedräkningen igång men när den räknat klart och man skulle springa iväg så hände .... ingenting. Den enda indikationen på att appen ens var igång var att det numera fanns en knapp som det stod "stoppa tracking" på i stället för "starta tracking" som det stått förut.

Garmin Pulsklockan hade jag tack och lov igång som vanligt så jag mätte distansen och loggade kilometertiderna med den och när Garmin sade att jag sprungit 10 km så stoppade jag den klockan men fortsatte springa en stund till, trots att jag var toktrött, för att se om Midnattsloppets App skulle visa sig fungera och säga att jag sprungit 10 km snart, men det gjorde den aldrig så jag stannade efter ca 10,5 km.

Nåja, jag ska registrera tiden manuellt i morgon så det är väl ingen katastrof att appen inte fungerade, men lite trist ändå :-/

Hur som helst, jag har ju just börjat om med löpningen igen så jag förväntade mig ingen supertid (vilket för mig skulle vara typ 50 - 52 minuter), men däremot hoppades jag och trodde på sub 55. Mitt tidigare ÅB låg på 56:24 men eftersom jag nästan alltid springer bättre ju senare jag startar så var jag hyfsat hoppfull om att kunna både kunna få ett nytt ÅB och att kunna ta mig under 55 minuter. Det visade sig stämma - sluttiden blev 53:39 :-)

Mjölksyran slog till med full kraft efter 8 km och jag blev både stum i benen, började må illa och grimarserade hejvilt för vartenda steg som återstod tills jag hade sprungit klart. Men jag lyckades kors i taket hålla tempot uppe ändå, det måste vara någon form av mirakel för det kändes som att tempot sjönk till slow motion-fart.

Men jag är faktiskt glad över mjölksyran och illamåendet som fortfarande håller i sig nu, 3 timmar efter jag sprungit klart, för det är ett tecken på att jag tagit i så mkt som jag kunde och jag tycker alltid det känns bra efter tävlingar när man tagit ut sig maximalt för då vet man att man gav allt och inte kunde ha sprungit snabbare. Så nu ska jag gå och lägga mig nöjd och glad och i morgon blir det till att knappa in tiden manuellt via Midnattsloppet App eller hemsida så att jag får vara med i resultatlistan.

2 kommentarer till inlägget

1949 • Göteborg
#1
16 augusti 2020 - 11:25
Gjorde samma som du. Men. När jag reggar tiden manuellt så kommer jag inte med i resultatlistan vilket ju är surt, särskilt som jag har 6 minuter bättre tid än ledaren (i min klass). Hoppas detta justeras. Mail om strul med appen har kommit men om man inte ens har fått målsignal är det nog kört. Vi får springa en gång till!!!
1980 • Skellefteå
#2
16 augusti 2020 - 12:27
Jag syntes inte heller i resultatlistan först, men nu syns både du och jag och det står dessutom att du är etta i din ålderklass så nu verkar det fungera bättre! :-)

Springa igen skulle jag inte kunna göra på ett tag även om jag så blev jagad av en björn! xD Är helt död i benen efter att ha maxat igår så jag kommer nöja mig med den manuella tiden!
Vill du kommentera det här blogginlägget?
Registrera dig eller logga in här ovanför.