1961 • Oskarshamn

Käka taggtråd

Löpning - Intervallträning
Varför måste maratonprogrammen innehålla så mycket kortintervall? Idag omväxlande 90/60/30 sekunder. Jag var klok nog att inte gå ut för hårt så jag hade kraft att trycka på i de sista intervallen. Sedan unnade jag mig en lång njutbar nerjogg.

5 september 2019 - 18:26

10,66   km
Distans
57:07
Tid
5:21   min/km
Snitt
127
Snittpuls
157
Maxpuls
68   m
Total stigning (map)
Adidas Boston 6
Total distans: 735 km
Träningspass från 

Kommentarer

Mathias Johansson - 6 september 06:30
Har massor av det med nu inför Chicago ich det verkar som om det är det som ger messt effekt: https://www.presteramera.com/grundtraning/ Faktum är att jag tycker mig märka att det stämmer. "Undvik zon 2, dvs tävlingsfart under grundträningen. Kroppen verkar bli lika sliten av denna typ av intensitet som högintensiva intervaller, men utan de positiva effekterna som ett förstärkt syreupptag, rörelseekonomi, muskelstyrka osv."
Jesper Claesson - 6 september 14:51
Bra att få lite överfart så känns maratonfarten lättare och formen kommer.
Torbjörn Westman - 6 september 17:09
Intressant artikel. Det är väl bara att göra som ni säger och snubbla på i nästan sprintfart då och då. Fast skaderisken ökar antagligen exponentiellt för gubbar som mig.
Löparkalkylatorn >>

Kartor

Då Google numera tar betalt för sina karttjänster har vi valt att tillfälligt ta bort höjdkurvorna och göra visning av kartan till ett aktivt val. Detta för att våra kostnader inte ska stiga okontrollerat.

Stjärnmedlemmar kan se kartor och höjdkurvor precis som tidigare.

Visa karta

Puls