1961 • Oskarshamn

Käka taggtråd

Löpning - Intervallträning
Varför måste maratonprogrammen innehålla så mycket kortintervall? Idag omväxlande 90/60/30 sekunder. Jag var klok nog att inte gå ut för hårt så jag hade kraft att trycka på i de sista intervallen. Sedan unnade jag mig en lång njutbar nerjogg.

Torsdag 5 september 2019 18:26

10,66   km
Distans
57:07
Tid
5:21   min/km
Snitt
127
Snittpuls
157
Maxpuls
68   m
Total stigning (map)
Adidas Boston 6
Total distans: 765 km
Träningspass från 

Kommentarer

Mathias Johansson - 6 september 2019
Har massor av det med nu inför Chicago ich det verkar som om det är det som ger messt effekt: https://www.presteramera.com/grundtraning/ Faktum är att jag tycker mig märka att det stämmer. "Undvik zon 2, dvs tävlingsfart under grundträningen. Kroppen verkar bli lika sliten av denna typ av intensitet som högintensiva intervaller, men utan de positiva effekterna som ett förstärkt syreupptag, rörelseekonomi, muskelstyrka osv."
Jesper Claesson - 6 september 2019
Bra att få lite överfart så känns maratonfarten lättare och formen kommer.
Torbjörn Westman - 6 september 2019
Intressant artikel. Det är väl bara att göra som ni säger och snubbla på i nästan sprintfart då och då. Fast skaderisken ökar antagligen exponentiellt för gubbar som mig.
Löparkalkylatorn >>

Puls